Recull d’imatges de les activitats nadalenques

Un any més la Fundació Aymar i Puig vol col·laborar amb la Marató de TV3 a través d’una activitat que ens permeti captar fons per tal d’aportar el nostre granet de sorra.

Enguany la temàtica de Marató és l’ ictus i lesions medulars i celebrals traumàtiques. L’ictus és una pèrdua sobtada de les funcions cerebrals causada per un accident vascular. A Catalunya, és la primera causa de mort en les dones i la tercera en els homes. Cada any, n’hi ha més de 13.000 casos, 1.300 dels quals en pacients més joves de 55 anys. Tot i sobreviure a l’ictus, un 45% de les persones afectades tindran una discapacitat –motora, sensitiva, cognitiva, de la parla o de la comprensió– amb greus repercussions en la qualitat de vida. Només a Catalunya, 900 nens tenen una discapacitat causada per un ictus.

La Marató 2016 també tractarà les lesions medul·lars i cerebrals ocasionades per un traumatisme. Les lesions cerebrals per causes traumàtiques afecten àrees del cervell responsables del moviment, de les sensacions i les percepcions, de les emocions i la conducta, així com de l’atenció, la memòria, el llenguatge i la intel·ligència. D’altra banda, les lesions medul·lars poden provocar paràlisi de la mobilitat voluntària i absència de sensibilitat per sota de la zona afectada, així com altres trastorns i malalties derivats d’aquest estat. Segons si la lesió és completa o parcial, i en funció del nivell en què es produeixi, les conseqüències seran més o menys greus. En els últims anys, els experts han notat un canvi en la causa d’aquestes lesions d’origen traumàtic: han baixat les provocades per accidents de trànsit i han augmentat les causades per caigudes domèstiques en persones d’edat més avançada.

Dins de les activitats per participar a la Marató hem preparat conferències amb professionals del sector perquè ens expliquin més detalladament com prevenir aquestes malalties.

També volem contribuir fent donacions i per aixó hem preparat el nostre Photocall per retretar-se tots amb les famílies i amics. Aquestes fotografies es vendran i els beneficis s’ ingresseran al compte de La Marató com donatiu, per posar el nostre granet de sorra en aquesta gran iniciativa solidària.

Esperem la vostre col·laboració!!

Publicar un comentari